Геморрой.

По поводу «сенсации» из БДГ

Вот на основании чего, как сообщает «Радио Свобода», поднят шум:
Аўтар гэтага газэтнага артыкулу Аляксандар Нікалайчук цьвердзіць, што бачыў такую аб’яву на свае вочы.
(Нікалайчук: ) “У выходны дзень былі хрэсьбіны ў сына, і я
заехаў у Куцеінскую царкву ў Воршы. Царква вельмі вядомая ў Віцебскай
вобласьці. У гэтай царкве каля абраза Мікалая Цудатворцы вісела
паперка, на якой было напісана, што вядзецца збор подпісаў супраць
будаўніцтва каталіцкага храму ў Воршы, і таксама тлумачэньне, што
царква ня супраць каталіцкай веры, а супраць экспансіі
рымска-каталіцкай царквы на ўсход”.

Далее ведущий делает совершено безосновательный вывод:

Гэтая аб’ява разьмяшчалася ў храме, а гэта азначае, што яна была санкцыянавана зьверху(????)

Тут же приводятся комментарии официальных лиц епархии:

Аднак у Менскай эпархіяльнай управе цьвердзяць, што ў самым высокім кіраўніцтве ніхто не даваў дазволу на збор подпісаў супраць будаўніцтва касьцёлаў у Беларусі. Пра гэта заявіў сакратар эпархіяльнай управы айцец Мікалай Коржыч:

(Коржыч: ) “Першы раз чую. Я ня бачыў, не сустракаў, і блаславеньня такога нікому не было дадзена”.
Паводле архімандрыта айца Аляксея Шынкевіча, шмат у якіх населеных пунктах Беларусі царква і касьцёл стаяць побач, а вернікі сябруюць паміж сабой, таму ніхто не павінен займацца зборам подпісаў супраць будаўніцтва касьцёлаў.
(Шынкевіч: ) “Гэтага ня можа быць, таму што такія рэчы ў нас ня робяцца – каталікі маюць такое самае права ставіць свае малітоўныя будынкі, як і праваслаўныя, як вернікі іншых канфэсіяў. Такой ініцыятывы з боку праваслаўных прыходаў ці вернікаў ніколі ня будзе. Можа быць, што існуюць пэўныя такія канфліктныя сытуацыі, але яны заўсёды вырашаюцца на ўзроўні прыходаў, эпархіяльных упраўленьняў і кіраўніцтваў цэркваў. А такая ініцыятыва – неразумная, няграматная, агрэсіўная – ніколі не зыходзіць з боку праваслаўнай царквы”.

Полный текст сообщения «Радио Свобода» находится здесь. Разумеется с тенденциозными инсинуациями. Нельзя же совсем уж упустить шанс и признать, что все окзалось мыльным пузырем.

You can leave a response, or trackback from your own site.

20 Responses to “По поводу «сенсации» из БДГ”

  1. Я тут сёння паразмаўляў з прыхаджанкамі Кафедральнага сабора — яны дзяліліся сваімі ураджаннямі наконт хроснага хода, арганізаванага газетай «Русь Дзяржаўная». Яны былі проста ў экстазе ад усяго, што на гэтым хросным ходзе адбывалася! Пасля такіх размоў мяне ўжо нічым не здзівіш. Нажаль ёсць сярод нашых праваслаўных такія асобы, якія ператвараюць малітву ў мітынг.

  2. Я тут сёння паразмаўляў з прыхаджанкамі Кафедральнага сабора — яны дзяліліся сваімі ураджаннямі наконт хроснага хода, арганізаванага газетай «Русь Дзяржаўная». Яны былі проста ў экстазе ад усяго, што на гэтым хросным ходзе адбывалася! Пасля такіх размоў мяне ўжо нічым не здзівіш. Нажаль ёсць сярод нашых праваслаўных такія асобы, якія ператвараюць малітву ў мітынг.

  3. за пузырь ответіш!

  4. за пузырь ответіш!

  5. чытай пра ХХ на нашым сайце…

  6. > Разумеется с тенденциозными инсинуациями.

    Апрача гэтага, сапраўды праблемнага сказу — «Гэтая аб’ява разьмяшчалася ў храме, а гэта азначае, што яна была санкцыянавана зьверху» (дзе журналіст піша адсебяціну і выказвае меркаваньне, а не факты!) — я ня бачу іншых праблемных пунктаў.

    Дзе яшчэ, на вашу думку, ёсьць некарэктная інфармацыя альбо неаб’ектыўная яе падача?

    > Нельзя же совсем уж упустить шанс и признать, что все окзалось мыльным пузырем.

    Ну і якая розьніца журналісту Свабоды, што «БДГ» надрукавала мыльную бурбалку (або не мыльную бурбалку)?

    • Пачнем з таго, што мне добра вядомы гэты журналіст і стыль яго працы. Больш чым 10 гадоў таму я сам быў сведкай, як ён наўмысна падаў ілжывыя факты. Ад таго, што ён зараз працуе на Свабоду не гарантуе яго аб’ектыўнасьці. Тым больш, што гнаць на праваслаўе лічыцца добрым густам ва ўсіх «апазіцыйных» выданьняў.
      Што тычыцца зьместу, то, скажыце, пры чым да палітыкі РПЦ у Расеі нейкі АДЗІН жалкі і неправераны факт дзесьці ў Оршы? І тое, што, маўляў, толькі БПЦ даюць будаваць храмы у арміі. Мне вядомы толькі адзін на ўсю Беларусь такі храм. Што тычыцца духоўнай працы ў войску, то скажу пра свой асабісты досьвіт, аб якім я ўжо пісаў у ЖЖ — мы, сьвятары з менскага прыходу Пакрава Багародзіцы працуем у дісбате побач з батыстамі з царквы «Галгофа». Пры чым меннавіта яны маюць там свае малітоўнае памяшканьне, а не мы. І працуем мы без узаемнай варожасьці, шчыра разумеючы, што гэта наша агульная хрысьціянская справа.

      • Збор подпісаў супраць будаўніцтва касьцёлу ў мкр.»Поўдзень» г. Віцебска меў месца, здаецца, у 2002 годзе. Хадзіла канкрэтная дэлегацыя канкрэтнага прыходу. Скуль я ведаю? Яны завіталі па подпісы ў пэўную ўстанову, дзе працуе сяброўка маёй мамы – шчырая праваслаўная верніца і вельмі верацярпімая жанчына. Яна ім такі разгон зрабіла: «Ды як вам ня сорамна!» «Мы ж хрысьціяне!» «Бог – адзін ва ўсіх!» і г.д.
        Зрэшты, я згодная з Вамі, што гэткія выпадкі адбываюцца з ініцыятывы некаторых прыходаў і іх сьвятароў; але «указаньне зьверху» – наўрад ці.

        Дарэчы, згаданы касьцёл усё ж патроху будуецца, а праваслаўныя патроху супрацоўнічаюць з каталікамі. Бацюшкі на вуліцы вітаюцца з нашымі законнымі сёстрамі: сама бачыла!

        • Цалкам магчыма, што хадзілі і без благаславеньня сьвятара. Такое ў нас бывае.
          Што тычыццаменавіта Віцебска, то я размаўляў са сьвятарамі адтуль яшчэ дзесьці ў 90-х гадах. Яны выказвалі навт задавальненьне, што побач каталіцкі храм. І задавальненьне чыста практычнага кшталту — ім гэта аказалася проста выгадна:)
          Яшчэ магу сказаць пра сябе, што у сваім жыцьці я, памятаю, паставіў два подпіса наконт каталіцкіх храмаў. І абодве за іх адкрыцьцё — Чырвонага касьцёлы і Катэдры.

  7. > Разумеется с тенденциозными инсинуациями.

    Апрача гэтага, сапраўды праблемнага сказу — «Гэтая аб’ява разьмяшчалася ў храме, а гэта азначае, што яна была санкцыянавана зьверху» (дзе журналіст піша адсебяціну і выказвае меркаваньне, а не факты!) — я ня бачу іншых праблемных пунктаў.

    Дзе яшчэ, на вашу думку, ёсьць некарэктная інфармацыя альбо неаб’ектыўная яе падача?

    > Нельзя же совсем уж упустить шанс и признать, что все окзалось мыльным пузырем.

    Ну і якая розьніца журналісту Свабоды, што «БДГ» надрукавала мыльную бурбалку (або не мыльную бурбалку)?

  8. «Гэтая аб’ява разьмяшчалася ў храме, а гэта азначае, што яна была санкцыянавана зьверху(????)»

    Ну, у нас, каб павесіць аб’яву у царкве, трэба спытацца дазволу сьвятара, напрыклад.

    • Ну, па-першае, адзін сьвятар у нейкім аршанскім храме гэта зусім не тое ж, што «санкцыя зьверху».
      Па-другое, у розных храмах вельмі па-рознаму. Магло быць і так, што с’вятар сваечасова не пабачыў гэтай абвесткі. Хіба можна рабіцт такія агульныя вымновы пра палітыку БПЦ на падставе АДНАГО факта, што дзесьць хтосьці павесіў нейкую паперку? Падумайце самі.

  9. «Гэтая аб’ява разьмяшчалася ў храме, а гэта азначае, што яна была санкцыянавана зьверху(????)»

    Ну, у нас, каб павесіць аб’яву у царкве, трэба спытацца дазволу сьвятара, напрыклад.

  10. Ну, па-першае, адзін сьвятар у нейкім аршанскім храме гэта зусім не тое ж, што «санкцыя зьверху».
    Па-другое, у розных храмах вельмі па-рознаму. Магло быць і так, што с’вятар сваечасова не пабачыў гэтай абвесткі. Хіба можна рабіцт такія агульныя вымновы пра палітыку БПЦ на падставе АДНАГО факта, што дзесьць хтосьці павесіў нейкую паперку? Падумайце самі.

  11. Пачнем з таго, што мне добра вядомы гэты журналіст і стыль яго працы. Больш чым 10 гадоў таму я сам быў сведкай, як ён наўмысна падаў ілжывыя факты. Ад таго, што ён зараз працуе на Свабоду не гарантуе яго аб’ектыўнасьці. Тым больш, што гнаць на праваслаўе лічыцца добрым густам ва ўсіх «апазіцыйных» выданьняў.
    Што тычыцца зьместу, то, скажыце, пры чым да палітыкі РПЦ у Расеі нейкі АДЗІН жалкі і неправераны факт дзесьці ў Оршы? І тое, што, маўляў, толькі БПЦ даюць будаваць храмы у арміі. Мне вядомы толькі адзін на ўсю Беларусь такі храм. Што тычыцца духоўнай працы ў войску, то скажу пра свой асабісты досьвіт, аб якім я ўжо пісаў у ЖЖ — мы, сьвятары з менскага прыходу Пакрава Багародзіцы працуем у дісбате побач з батыстамі з царквы «Галгофа». Пры чым меннавіта яны маюць там свае малітоўнае памяшканьне, а не мы. І працуем мы без узаемнай варожасьці, шчыра разумеючы, што гэта наша агульная хрысьціянская справа.

  12. Так, вы маеце рацыю.
    Добра, што абышлося.

  13. Збор подпісаў супраць будаўніцтва касьцёлу ў мкр.»Поўдзень» г. Віцебска меў месца, здаецца, у 2002 годзе. Хадзіла канкрэтная дэлегацыя канкрэтнага прыходу. Скуль я ведаю? Яны завіталі па подпісы ў пэўную ўстанову, дзе працуе сяброўка маёй мамы – шчырая праваслаўная верніца і вельмі верацярпімая жанчына. Яна ім такі разгон зрабіла: «Ды як вам ня сорамна!» «Мы ж хрысьціяне!» «Бог – адзін ва ўсіх!» і г.д.
    Зрэшты, я згодная з Вамі, што гэткія выпадкі адбываюцца з ініцыятывы некаторых прыходаў і іх сьвятароў; але «указаньне зьверху» – наўрад ці.

    Дарэчы, згаданы касьцёл усё ж патроху будуецца, а праваслаўныя патроху супрацоўнічаюць з каталікамі. Бацюшкі на вуліцы вітаюцца з нашымі законнымі сёстрамі: сама бачыла!

  14. Цалкам магчыма, што хадзілі і без благаславеньня сьвятара. Такое ў нас бывае.
    Што тычыццаменавіта Віцебска, то я размаўляў са сьвятарамі адтуль яшчэ дзесьці ў 90-х гадах. Яны выказвалі навт задавальненьне, што побач каталіцкі храм. І задавальненьне чыста практычнага кшталту — ім гэта аказалася проста выгадна:)
    Яшчэ магу сказаць пра сябе, што у сваім жыцьці я, памятаю, паставіў два подпіса наконт каталіцкіх храмаў. І абодве за іх адкрыцьцё — Чырвонага касьцёлы і Катэдры.

Leave a Reply to ave2000